Інформація про підсумки роботи із зверненнями громадян у Щиборівській сільській раді за 2024 рік
Найважливішою формою забезпечення зворотного зв’язку між сільською радою та громадянами є звернення громадян, а інформація, що міститься в них, найчастіше служить орієнтиром при прийнятті відповідних рішень, що стосується інтересів широких верств населення.
Всього за 2024 року до сільської ради, враховуючи введення воєнного стану в Україні надійшло 483 письмових звернень громадян, що на 87 звернень більше в порівнянні з відповідним періодом 2023 року, з них 73 громадяни побувало на особистому прийомі у керівництва сільської ради.
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» за результатами розгляду звернень, що надійшли впродовж року: 341 – вирішено позитивно, 3 – відмовлено в задоволенні, 139 – надано відповідні роз’яснення.
В тому числі, від органів влади вищого рівня з початку року до сільської ради надійшло 26 звернень, серед них відповідно:
Урядового контактного центру облдержадміністрації – 20.
Хмельницької обласної військової адміністрації – 6.
Звернення від органів влади вищого рівня стосувалися упорядкування нумерації будинків у с.Кузьмин, земельного спору, призначення соціального працівника, взяття на квартирний облік, призначення матеріальної допомоги, правомірність відмови у наданні Почесного звання «Мати героїня».
У звітному періоді надійшло 7 колективних звернень, авторами яких є 58 жителів громади, що стосувалися питань: проведення ремонту дорожнього покриття в селі Кузьмин та комунального господарства (обрізка дерев).
У своїх зверненнях жителі громади порушили 483 питань, серед яких основну частину становлять питання соціального захисту – 49 відсотків. Сільською радою вишукувались всі наявні можливості щодо позитивного вирішення порушених у зверненнях питань. Залишаються актуальними в зверненнях громадян питання аграрної політики і земельних відносин, транспорту і зв’язку, комунального господарства, житлової політики, сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей, освіти, діяльності органів місцевого самоврядування та інші.
Першочергово приділяється увага розв’язанню проблем, з якими звертаються особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники бойових дій, особи, які мають особливі заслуги перед Україною, а також соціально незахищені верстви населення.
Всього протягом 2024 рік до сільської ради з проханням про допомогу у вирішенні життєво важливих для них проблем звернулось 115 - учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій; 22 – інваліди І, ІІ, ІІІ групи; 118 – ветеранів праці та пенсіонерів; 2 - від членів багатодітної сім’ї, матері-героїні.
За результатами розгляду звернень соціального характеру, що надійшли до сільської ради протягом 2024 року надано допомогу 181 мешканцю громади на загальну суму 1054700 грн.
В першу чергу надавалася допомога військовослужбовцям на лікування травм, отриманих внаслідок поранення під час виконання бойового завдання та як таким, громадянам, що перебувають на військовій службі.
Відповідно до п. 1 ст. 9 Указу у сільській раді затверджено графік проведення гарячих телефонних ліній, який доводиться до відома населення та офіційному веб-сайті сільської ради. За звітній період керівництвом сільської ради проведено 12 «гарячих» телефонних ліній із 32 жителями громади. Подібна форма звернення дозволяє звертатись громадянам у випадку неможливості прийти на особистий прийом до голови чи його заступника, секретаря сільської ради, а також для більш швидшого реагування та вирішення проблемних питань, мешканців населених пунктів громади.
В основному громадяни зверталися з причин невиплати коштів внутрішньо переміщеним особам, переліку документів на отримання матеріальної допомоги, про причини підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, змін у порядку надання субсидій.
Продовжується робота в системі електронного документообігу, яка стосується передусім електронних вхідних документів та звернень громадян.
Громадянам надавалися роз'яснення щодо можливості отримати правову допомогу в районних бюро з надання безоплатної вторинної правової допомоги відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу».
Інформаційні повідомлення щодо підсумків роботи із звернень громадян до органів місцевого самоврядування розміщуються також на офіційному веб-сайті громади.
Всі звернення, які надходили до сільської ради, були вчасно опрацьовані уповноваженими структурними підрозділами та скеровані до належного виконання під контролем керівництва. Робота з виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 та інших нормативно-правових документів з питань роботи зі зверненнями громадян в громаді і надалі продовжується.
В умовах воєнного стану вдалося налагодити роботу з розгляду звернень громадян, які надійшли, які у письмовому, так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки. Від початку воєнних дій в Україні здійснювався консультативний прийом мешканців громади за допомогою всіх засобів зв’язку.
Заходи інформаційно-роз’яснювального характеру з актуальних питань життєдіяльності громади здійснювалися шляхом розміщення матеріалів на офіційному сайті, сторінках у соціальній мережі Фейсбук та у Вайбері.
Питання роботи із зверненнями громадян перебуває на особливому контролі у керівництва сільської ради, воно є предметом обговорення на нарадах з відповідальними працівниками сільської ради, керівниками відділів, секторів, нарадах з посадовими особами органів місцевого самоврядування. Посилено контроль щодо своєчасного, об’єктивного і кваліфікованого розгляду звернень громадян та надання конкретних і фахових відповідей заявникам за результатами розгляду їх звернень.
Проведено аналіз звернень, що надходять у старостинські округи громади. Всього за звітній період 2024 року до старост надійшло 141 звернення, з них 51 письмове та 90 звернень отримане на особистому прийомі. Як і минулі роки, найбільша кількість звернень надходить із питань, що стосуються соціального захисту, земельних відносин, комунального господарства та житлової політики.
Отже, робота із зверненнями громадян у сільській раді, зокрема, щодо змісту звернень, форм та методів прийому громадян, об’єктивного і своєчасного розгляду їх звернень, забезпечення вирішення порушених у зверненнях питань постійно змінюється, в залежності від умов сьогодення. Кожен громадянин має можливість звернутись до сільського голови чи посадових осіб сільської ради із заявою, скаргою та пропозицією та розраховувати на вирішення порушених у зверненні питань.