Інформація про підсумки роботи із зверненнями громадян у Щиборівській сільській раді за 2023 рік
Найважливішою формою забезпечення зворотного зв’язку між сільською радою та громадянами є звернення громадян, а інформація, що міститься в них, найчастіше служить орієнтиром при прийнятті важливих рішень, що стосується інтересів широких верств населення.
Всього за 2023 рік до сільської ради, враховуючи введення воєнного стану в Україні надійшло 396 письмових звернень громадян, що на 189 звернень більше в порівнянні з відповідним періодом 2022 року, з них 75 громадян побувало на особистому прийомі у керівництва сільської ради.
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» за результатами розгляду звернень, що надійшли впродовж року: 290 – вирішено позитивно, 0 – відмовлено в задоволенні, 101 – надано відповідні роз’яснення, 5 – інше.
В тому числі, від органів влади вищого рівня з початку року до сільської ради надійшло 14 звернень, серед них відповідно:
Урядового контактного центру облдержадміністрації – 9.
Хмельницької обласної військової адміністрації – 4.
Хмельницької районної ради – 1.
Звернення від органів влади вищого рівня стосувалися упорядкування нумерації будинків у с.Кузьмин, земельного спору, затвердження Генерального плану у с.Кузьмин, надання гуманітарної допомоги.
У звітному періоді надійшло 4 колективних звернення на яких звернулось 111 жителів громади, що стосувалися питань: організації сходу села у Михайловецькому старостинському окрузі, проведення ремонту дорожнього покриття в селах Кузьмин і Михайлівці, в минулому році звернень колектив не надходило.
У своїх зверненнях жителі громади порушили 396 питань, серед яких основну частину становлять питання соціального захисту – 47 відсотків. Сільською радою вишукувались всі наявні можливості щодо позитивного вирішення порушених у зверненнях питань. Залишаються актуальними в зверненнях громадян питання аграрної політики і земельних відносин, транспорту і зв’язку, комунального господарства, житлової політики, освіти, релігії та міжконфесійних відносин та інші.
Першочергово приділяється увага розв’язанню проблем, з якими звертаються особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники бойових дій, особи, які мають особливі заслуги перед Україною, а також соціально незахищені верстви населення.
Всього протягом 2023 рік до сільської ради з проханням про допомогу у вирішенні життєво важливих для них проблем звернулось 76 - учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій; 15 – інвалідів І, ІІ, ІІІ групи; 102 – ветерани праці та пенсіонери; 1 - від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь.
За результатами розгляду звернень соціального характеру, що надійшли до сільської ради протягом 2023 року на загальну суму 810 500 тис. грн. надано допомогу 192 мешканцям громади, серед яких 76 – учасникам антитерористичної операції та бойових дій.
В першу чергу надавалася допомога військовослужбовцям на лікування травм, отриманих внаслідок поранення під час виконання бойового завдання та як таким, громадянам, що перебувають на військовій службі.
У сільській раді затверджено графік проведення особистих, виїзних прийомів громадян, який доводиться щоквартально до відома населення через офіційний веб-сайт громади. Також затверджено і графік проведення гарячих телефонних ліній, за звітній період керівництвом сільської ради проведено 12 «гарячих» телефонних ліній із 35 жителів громади. В основному громадяни зверталися з причин невиплати коштів внутрішньо переміщеним особам, переліку документів на отримання матеріальної допомоги, про причини підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, змін у порядку надання субсидій.
Продовжується робота в системі електронного документообігу, яка стосується передусім електронних вхідних документів та звернень громадян.
Громадянам надавалися роз'яснення щодо можливості отримати правову допомогу в районних бюро з надання безоплатної вторинної правової допомоги відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу».
Інформаційні повідомлення щодо підсумків роботи із звернень громадян до органів місцевого самоврядування розміщуються також на офіційному веб-сайті громади.
Всі звернення, які надходили до сільської ради, були вчасно опрацьовані уповноваженими структурними підрозділами та скеровані до належного виконання під контролем керівництва. Робота з виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 та інших нормативно-правових документів з питань роботи зі зверненнями громадян в громаді і надалі продовжується.
В умовах воєнного стану вдалося налагодити роботу з розгляду звернень громадян, які надійшли, які у письмовому, так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки. Від початку воєнних дій в Україні здійснювався консультативний прийом мешканців громади за допомогою всіх засобів зв’язку.
Заходи інформаційно-роз’яснювального характеру з актуальних питань життєдіяльності громади здійснювалися шляхом розміщення матеріалів на офіційному сайті, сторінках у соціальній мережі Фейсбук та у Вайбері.
Питання роботи із зверненнями громадян перебуває на особливому контролі у керівництва сільської ради, воно є предметом обговорення на нарадах з відповідальними працівниками сільської ради, керівниками відділів, секторів, нарадах з посадовими особами органів місцевого самоврядування. Посилено контроль щодо своєчасного, об’єктивного і кваліфікованого розгляду звернень громадян та надання конкретних і фахових відповідей заявникам за результатами розгляду їх звернень.
Сільською радою проведено і аналіз звернень, що надходять у старостинські округи громади. Всього за звітній період до старост надійшло 155 звернень, з них 64 письмових та 91 звернення отримане на особистому прийомі. Як і минулі роки найбільша кількість звернень надходить із питань, що стосуються соціального захисту, вагому частку займають звернення від внутрішньо переміщених осіб, земельних відносин, комунального господарства та житлової політики.
Отже, робота із зверненнями громадян у сільській раді, зокрема, щодо змісту звернень, форм та методів прийому громадян, об’єктивного і своєчасного розгляду їх звернень, забезпечення вирішення порушених у зверненнях питань постійно змінюється, в залежності від умов сьогодення. Кожен громадянин має можливість звернутись до сільського голови чи посадових осіб сільської ради із заявою, скаргою та пропозицією та розраховувати на вирішення порушених у зверненні питань.