Регламент проходження бюджетного процесу у 2025 році
БЮДЖЕТНИЙ РЕГЛАМЕНТ
проходження бюджетного процесу в Щиборівській сільській раді
РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Бюджетний регламент проходження бюджетного процесу в Щиборівській сільській раді (далі - регламент) має за мету впорядкування на місцевому рівні кожної стадії бюджетного процесу з урахуванням норм і положень законодавства, зокрема:
- визначає основні організаційні засади проходження бюджетного процесу під час складання, розгляду, затвердження, виконання сільського бюджету та звітування про його виконання;
- координує та узгоджує дії всіх учасників бюджетного процесу;
- забезпечує прозорість та публічність бюджетного процесу.
- Регламент розроблений з урахуванням норм Бюджетного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів», наказу Міністерства фінансів України від 31.05.2019 №228 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо підготовки та затвердження Бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні» та інших нормативно-правових актів України, що регулюють бюджетні відносини.
- Регламент складається з наступних розділів:
- загальні положення;
- складання прогнозу сільського бюджету;
- розгляд проєкту рішення про прогноз сільського бюджету;
- складання проєкту сільського бюджету;
- розгляд проєкту сільського бюджету;
- організація виконання сільського бюджету;
- внесення змін про рішення про сільський бюджет;
- звітування про виконання сільського бюджету;
- доступність інформації про сільський бюджет;
- участь громадськості в процесі формування та виконання сільського бюджету;
- плани заходів - додатки до регламенту.
- У цьому Бюджетному регламенті терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі та інших нормативно-правових актах.
РОЗДІЛ II. СКЛАДАННЯ ПРОГНОЗУ СІЛЬСЬКОГО БЮДЖЕТУ
- Фінансовий відділ Щиборівської сільської ради (далі - фінансовий відділ) щороку спільно з головним розпорядником бюджетних коштів відповідно до цілей та пріоритетів, визначених у прогнозних та програмних документах економічного і соціального розвитку України та Щиборівської сільської територіальної громади, та з урахуванням Бюджетної декларації складає прогноз сільського бюджету - документ середньострокового бюджетного планування, що визначає показники сільського бюджету на середньостроковий період і є основою для складання проєкту сільського бюджету. Прогноз сільського бюджету складається відповідно до організаційно- методологічних засад та типової форми, визначених Міністерством фінансів України.
- Показники прогнозу сільського бюджету визначаються з урахуванням положень та показників, визначених на відповідні бюджетні періоди Бюджетною декларацією та прогнозом бюджету, схваленим у попередньому бюджетному періоді.
- Показники прогнозу сільського бюджету можуть відрізнятись від показників, визначених на відповідні бюджетні періоди прогнозом бюджету, схваленим у попередньому бюджетному періоді, у разі:
- відхилення оцінки основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України та основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку громади від прогнозу, врахованого при складанні прогнозу сільського бюджету, схваленого у попередньому бюджетному періоді;
- відхилення бюджетних показників, визначених рішенням сільської ради про сільський бюджет, від аналогічних показників, визначених у прогнозі бюджету, схваленому у попередньому бюджетному періоді;
- прийняття нових законодавчих та інших нормативно -правових актів, рішень обласної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування, що впливають на показники сільського бюджету у середньостроковому періоді.
- Фінансовий відділ розробляє та у визначені ним терміни доводить до головного розпорядника бюджетних коштів інструкції з підготовки пропозицій до прогнозу сільського бюджету.
- Фінансовий відділ на підставі основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку громади на середньостроковий період та аналізу виконання сільського бюджету у попередніх та поточному бюджетних періодах прогнозує обсяги доходів бюджету, визначає обсяги фінансування бюджету, повернення кредитів до бюджету та орієнтовні граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з сільського бюджету на середньостроковий період.
- Фінансовий відділ здійснює аналіз поданих головним розпорядником бюджетних коштів пропозицій до прогнозу сільського бюджету на відповідність доведеним орієнтовним граничним показникам видатків сільського бюджету та надання кредитів з сільського бюджету і вимогам доведених інструкцій.
На основі такого аналізу начальник фінансового відділу приймає рішення про включення пропозицій головного розпорядника бюджетних коштів до прогнозу сільського бюджету.
- Фінансовий відділ до 15 серпня року, що передує плановому, подає до виконавчого комітету сільської ради прогноз сільського бюджету.
- Виконавчий комітет сільської ради не пізніше 1 вересня року, що передує плановому, розглядає та схвалює прогноз сільського бюджету.
- Складання прогнозу сільського бюджету передбачає виконання плану заходів згідно з додатком 1 до цього регламенту.
РОЗДІЛ III. РОЗГЛЯД ПРОЄКТУ РІШЕННЯ ПРО ПРОГНОЗ СІЛЬСЬКОГО БЮДЖЕТУ
- Фінансовий відділ у п’ятиденний строк після схвалення прогнозу сільського бюджету , але не пізніше 6 вересня року, що передує плановому, подає до сілької ради проєкт рішення про прогноз сільського бюджету разом із фінансово-економічним обґрунтуванням.
- Проєкт рішення про прогноз сільського бюджету розглядається сільською радою в порядку, визначеному регламентом сільської ради.
- Проєкт рішення про прогноз сільського бюджету містить:
- основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку громади, враховані під час розроблення прогнозу сільського бюджету;
- загальні показники доходів, фінансування та повернення кредитів до сільського бюджету, загальні граничні показники видатків та надання кредитів з сільського бюджету (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
- показники доходів сільського бюджету за основними видами надходжень (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
- показники фінансування сільського бюджету (з розподілом на загальний та спеціальний фонди),
- показники місцевого боргу, гарантованого територіальною громадою і надання місцевих гарантій;
- граничні показники видатків сільського бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та надання кредитів з сільського бюджету (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
- показники бюджету розвитку сільського бюджету;
- обсяг капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проєктів, визначені в межах загальних граничних показників видатків сільського бюджету та надання кредитів з сільського бюджету;
- показники міжбюджетних трансфертів сільського бюджету з інших бюджетів та з сільського бюджету іншим бюджетам (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
- інші показники і положення, необхідні для складання проєкту рішення про прогноз сільського бюджету.
- Проєкт рішення про прогноз сільського бюджету подається до сільської ради у паперовому та електронному вигляді і розміщується на офіційному вебсайті сільської ради.
РОЗДІЛ IV. СКЛАДАННЯ ПРОЄКТУ СІЛЬСЬКОГО БЮДЖЕТУ
- Проєкт сільського бюджету на плановий бюджетний період ґрунтується на показниках, визначених у прогнозі бюджету, схваленому у році, що передує плановому.
Проєкт рішенням про сільський бюджет має містити:
- загальні суми доходів, видатків та кредитування сільського бюджету (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
- доходи сільського бюджету за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);
- фінансування сільського бюджету за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);
- бюджетні призначення головному розпоряднику коштів сільського бюджету за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);
- показники міжбюджетних трансфертів (у додатку до рішення);
- розмір оборотного залишку коштів сільського бюджету;
- додаткові положення, що регламентують процес виконання сільського бюджету.
Перелік захищених видатків сільського бюджету визначається у відповідності до норм Бюджетного кодексу України.
У проєкті рішення про сільський бюджет видатки та кредитування за головним розпорядником бюджетних коштів деталізуються за програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету, за групами функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету та окремими категоріями економічної класифікації видатків бюджету і класифікації кредитування бюджету.
Проєкт рішення про сільський бюджет перед його розглядом на сесії сільської ради схвалюється виконавчим комітетом сільської ради. Разом з ним подаються:
2. пояснювальна записка до проєкту рішення, яка містить:
- інформацію про соціально-економічний стан громади і прогноз розвитку на наступний бюджетний період, покладені в основу проєкту сільського бюджету;
- оцінку доходів сільського бюджету з урахуванням втрат доходів внаслідок наданих податкових пільг;
- пояснення до основних положень проєкту рішення про сільський бюджет, включаючи аналіз пропонованих обсягів видатків і кредитування за бюджетною класифікацією; пояснення включають бюджетні показники за попередній, поточний, наступний бюджетні періоди в розрізі класифікації видатків та кредитування бюджету;
- обґрунтування особливостей міжбюджетних взаємовідносин;
- показники витрат сільського бюджету, необхідних на наступні бюджетні періоди для завершення інвестиційних проєктів, що враховані в сільському бюджеті, за умови якщо реалізація таких проєктів триває більше одного бюджетного періоду;
- перелік інвестиційних проєктів на середньостроковий період;
- перелік та обсяги довгострокових зобов’язань за енергосервісом за бюджетними програмами до повного завершення розрахунків з виконавцями енергосервісу;
- інформація про хід виконання сільського бюджету в поточному бюджетному періоді;
РОЗДІЛ V. РОЗГЛЯД ПРОЄКТУ СІЛЬСЬКОГО БЮДЖЕТУ
- Проект рішення про сільський бюджет на наступний рік перед його розглядом на сесії сільської ради схвалюється виконавчим комітетом сільської ради.
- Проєкт рішення про сільський бюджет на наступний рік розглядається сільською радою в порядку, визначеному регламентом сільської ради.
- Перед розглядом проєкту рішення про сільський бюджет сільська рада затверджує програму економічного і соціального розвитку громади та програми галузевого спрямування (або, за необхідності, вносить зміни до діючих програм).
- Якщо до 1 грудня року, що передує плановому, Верховною Радою України не прийнято закон про Державний бюджет України, у сільському бюджеті враховуються обсяги міжбюджетних трансфертів, визначені у проєкті закону про Державний бюджет України на плановий бюджетний період, поданому Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України.
У двотижневий строк з дня офіційного опублікування закону про Державний бюджет обсяги міжбюджетних трансфертів приводяться у відповідність із законом про Державний бюджет України.
- Сільський бюджет затверджується рішенням сесії сільської ради до 25 грудня року, що передує плановому.
- Рішення про сільський бюджет (без додатків) має бути опубліковане на стендах, не пізніше ніж через десять днів з дня його прийняття та на офіційному сайті сільської ради (з додатками).
РОЗДІЛ VІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ СІЛЬСЬКОГО БЮДЖЕТУ
- Щиборівська сільська рада забезпечує виконання сільського бюджету.
- Фінансовий відділ здійснює загальну організацію та управління виконанням сільського бюджету, координує діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання сільського бюджету.
- Казначейське обслуговування сільського бюджету здійснюється УДКСУ у Красилівському районі Хмельницької області (далі – орган Казначейства) відповідно до статті 43 Кодексу.
- Сільський бюджет виконується за розписом, який затверджує начальник фінансового відділу у місячний термін з дня прийняття рішення про бюджет.
До затвердження розпису сільського бюджету (далі – розпис бюджету) начальник фінансового відділу сільської ради не пізніше 1 січня планового року затверджує тимчасовий розпис бюджету.
- Розпис бюджету повинен бути збалансованим. Збалансування розпису бюджету впродовж року забезпечує начальник фінансового відділу.
Для його збалансування можуть отримуватися позики на покриття тимчасових касових розривів сільського бюджету за рахунок єдиного казначейського рахунку у порядку, встановленому Кодексом.
- Після затвердження розпису бюджету, але не пізніше ніж через 30 днів після затвердження сільського бюджету, фінансовий відділ надає його органу Казначейства на паперових та електронних носіях.
- Виконання бюджету здійснюється відповідно до норм Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938 та іншого бюджетного законодавства.
- З метою упорядкування процедури розподілу коштів сільського бюджету:
- фінансовий відділ готує розпорядження про виділення коштів загального/спеціального фонду;
- головний розпорядник бюджетних коштів подає заявку на виділення коштів, відповідно до зареєстрованих бюджетних зобов’язань, за формою, визначеною фінансовим відділом;
- за обґрунтованим поданням головного розпорядника фінансовий відділ може готувати розпорядження про виділення коштів позачергово;
- розпорядження про виділення коштів загального фонду місцевих бюджетів для проведення незахищених статей видатків готується лише при відсутності зареєстрованих зобов’язань за захищеними статтями видатків бюджету, які не виплачені у строки, встановлені договорами або іншими актами, в межах залишків невикористаних асигнувань.
- Головний розпорядник коштів сільського бюджету забезпечує подання органу Казначейства мережу розпорядника коштів місцевого бюджету (реєстру змін до мережі) відповідно до 15 грудня та до 20 грудня року, що передує плановому.
- Головний розпорядник коштів сільського бюджету організовує складання та затвердження паспортів бюджетних програм відповідно до вимог та в терміни, визначені бюджетним законодавством, забезпечує достовірність і повноту інформації, що в них міститься, а також їх оприлюднення.
- Якщо до початку нового бюджетного періоду не прийнято рішення про бюджет при формуванні надходжень та здійсненні витрат сільського бюджету застосовуються норми статті 79 Кодексу та закону про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період (у разі несвоєчасного набрання чинності таким законом - норми пунктів 3-5 частини другої статті 41 Кодексу).
- Для забезпечення координації дій учасників бюджетного процесу впродовж бюджетного періоду з питань виконання сільського бюджету фінансовий відділ може затвердити План заходів з організації виконання сільського бюджету, у якому визначити терміни та відповідальних за виконання відповідних процедур на стадії виконання бюджету за доходами, видатками та кредитуванням.
РОЗДІЛ VII. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО РІШЕННЯ ПРО БЮДЖЕТ
- Протягом бюджетного року до рішення про бюджет можуть вноситися зміни з урахуванням вимог статей 78 та 23 Кодексу.
- Зміни до рішення про бюджет можуть вноситися виключно рішеннями про внесення змін до рішення про бюджет.
- Внесення змін до рішення про бюджет здійснюється за процедурою, визначеною Регламентом ради, з урахуванням особливостей, визначених цим Бюджетним регламентом:
- проект рішення про внесення змін до бюджету, для забезпечення його збалансованості, може розглядатися Щиборівською сільською радою лише у разі наявності офіційного висновку фінансового відділу про обсяг вільного залишку бюджетних коштів, перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду сільського бюджету.
- у разі відхилення основних показників соціально-економічного розвитку та надходжень сільського бюджету від прогнозних параметрів, які враховувалися при затвердженні сільського бюджету, зміни структури витрат сільського бюджету, в разі необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головним розпорядником коштів сільського бюджету зміни до сільського бюджету вносяться рішенням сесії сільської ради;
- зміна обсягу видатків розвитку за рахунок зміни інших видатків, а також зміна призначень на оплату праці та оплату комунальних послуг та енергоносіїв здійснюється згідно рішення сесії сільської ради;
- у випадку збільшення (зменшення) обсягів міжбюджетних трансфертів в міжсесійний період зміни до сільський бюджету вносяться згідно з погодженням з постійною комісією сільської ради з питань планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку та подальшим затвердженням на сесії;
- у процесі виконання сільського бюджету за обґрунтованим поданням головного розпорядника коштів сільського бюджету фінансовий відділ у межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою окремо за загальним та спеціальним фондами здійснює перерозподіл бюджетних асигнувань, затверджених у розписі бюджету та кошторисі в розрізі економічної класифікації видатків бюджету.
- пропозиції щодо внесення змін до сільського бюджету подаються до фінансового відділу виключно головним розпорядником коштів з детальними розрахунками та обґрунтуваннями щодо необхідності таких змін, економічного чи соціального ефекту від їх прийняття, або ймовірних негативних наслідків у разі їх відхилення.
- Рішення сільської ради про внесення змін до бюджету оприлюднюється не пізніше ніж через десять днів з дня його прийняття на офіційному сайті сільської ради.
РОЗДІЛ VIIІ. ЗВІТУВАННЯ ПРО ВИКОНАННЯ СІЛЬСЬКИЙ БЮДЖЕТУ
- Форма та структура звітності про виконання сільського бюджету, терміни її складання та подання визначаються відповідно до вимог законодавства. Територіальний орган Державної казначейської служби України подає фінансовому відділу звітність про виконання сільського бюджету згідно з встановленими вимогами.
- Квартальні та річний звіти про виконання сільського бюджету подаються до сільської ради фінансовим відділом протягом двох місяців після завершення відповідного бюджетного періоду. Після проведення перевірки комісію сільської ради з питань планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку річний звіт про виконання сільського бюджету затверджується сесією сільської ради. У випадку прийняття іншого рішення щодо річного звіту про сільський бюджет сільською радою вказуються конкретні причини такого рішення та надаються відповідні доручення, вимоги, рекомендації.
РОЗДІЛ IX. ДОСТУПНІСТЬ ІНФОРМАЦІЇ ПРО СІЛЬСЬКИЙ БЮДЖЕТ
- 3 метою забезпечення публічності та прозорості бюджетного процесу оприлюдненню підлягає інформація про сільський бюджет, передбачена статтею 28 Бюджетного кодексу України.
- Проект рішення про сільський бюджет перед його розглядом на сесії сільської ради схвалюється виконавчим комітетом сільської ради та оприлюднюється на офіційному веб-сайті сільської ради.
- Сільська рада забезпечує публікацію рішення про сільський бюджет не пізніше ніж через десять днів з дня його прийняття на офіційному сайті, визначеній радою.
- Інформація про виконання сільського бюджету за підсумками кварталу та року має містити показники сільського бюджету за загальним та спеціальним фондами про доходи (деталізовано за видами доходів, які забезпечують надходження не менше 3 відсотків загального обсягу доходів сільського бюджету) та про видатки і кредитування (деталізовано за групами програмної класифікації видатків та кредитування бюджету).
- Інформація про виконання сільського бюджету за звітний рік підлягає обов’язковій публікації та оприлюднюється на веб-сторінці сільської ради не пізніше 1 березня року, що настає за роком звіту.
- Публічне представлення інформації про виконання сільського бюджету відповідно до показників, бюджетні призначення щодо-яких затверджені рішенням про бюджет, здійснюється фінансовим відділом до 20 березня року, що настає за звітним.
РОЗДІЛ X. УЧАСТЬ ГРОМАДСЬКОСТІ В ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ СІЛЬСЬКОГО БЮДЖЕТУ
- Керуючись вимогами чинного законодавства, з урахуванням принципів гласності та відкритості, свободи висловлювань та прозорості сільською радою може ініціюватися проведення презентаційних виступів, обговорень, круглих столів, засідань, нарад та інших заходів щодо питань сільського бюджету (далі у тексті - заходи) за участю депутатів сільської ради, учасників бюджетного процесу та громадськості (громадян; громадських та благодійних організацій; підприємств, установ, організацій усіх форм власності; осередків політичних партій; професійних спілок чи їх об’єднань; творчих спілок; організацій роботодавців; засобів масової інформації; інших суб’єктів).
- Предметом розгляду заходів можуть бути виключно питання, які стосуються процесу формування, виконання (в тому числі внесення змін, фінансування окремих галузей, програм та інших видатків) сільського бюджету та звітності про його виконання.
- Ініціаторами проведення заходів можуть бути:
- сільський голова;
- постійні комісії сільської ради;
- депутати сільської ради у кількості не менше мінімального чисельного складу постійної комісії сільської ради, встановленої регламентом роботи сільської ради;
- громадські організації;
- інші суб’єкти суспільних відносин, які ініціюють проведення заходів через подання до сільського голови, постійних комісій чи депутатів сільської ради.
- Ініціатори в установленому порядку подають до сільської ради звернення щодо проведення заходів з вказанням конкретного предмету обговорення чи розгляду, місця і часу його проведення, орієнтованого кола залучених до проведення заходів учасників. Сільська рада розглядає звернення і повідомляє ініціаторів про результати такого розгляду.
- Організаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення підготовки та проведення заходів здійснюється сільською радою згідно з чинним законодавством. При необхідності для вирішення організаційних питань та проведення заходу сільським головою може бути створена робоча група (організаційний комітет), до складу якої можуть також залучатися ініціатори.
- Формат проведення, порядок денний та регламент заходу визначається сільською радою або робочою групою за погодженням з ініціатором.
- Результати кожного заходу оформляються протокольним рішенням, яке приймається учасниками заходу. Результати проведення заходу підлягають обов’язковому розгляду сільською радою або іншими учасниками бюджетного процесу, функціональні повноваження яких передбачають виконання прийнятих рішень чи відповідне реагування на них.
- Протокольне рішення та результати його розгляду оприлюднюється сільською радою.
Секретар виконавчого комітету
Додаток 1
до Бюджетного регламенту проходження
бюджетного процесу в Щиборівській
сільській раді
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо складання прогнозу сільського бюджету
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання* |
Відповідальні за виконання |
1. |
Здійснення аналізу виконання дохідної та видаткової частин сільського бюджету, виявлення тенденцій порівняно з минулими бюджетними періодами. |
До 1 липня |
Фінансовий відділ сільської ради |
2. |
Доведення до головного розпорядника бюджетних коштів організаційно-методологічних засад складання прогнозу сільського бюджету, визначених Міністерством фінансів України. |
Протягом 5 робочих днів після отримання листа департаменту фінансів облдержадміністрації |
Фінансовий відділ сільської ради |
3. |
Надання фінансовому відділу основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку громади на середньостроковий період. |
До 1 липня |
Структурні підрозділи сільської ради |
4. |
Підготовка та подання фінансовому відділу разом з поясненнями (зокрема в частині фіскальних ризиків у майбутніх періодах) прогнозних обсягів надходжень на середньостроковий період |
До 1 липня |
Структурні підрозділи сільської ради - за запитом фінансового відділу |
5. |
Прогнозування обсягів доходів, визначення обсягів фінансування, повернення кредитів та орієнтовних граничних показників видатків сільського бюджету з бюджету на середньостроковий період на підставі прогнозу економічного і соціального розвитку України та Щиборівської сільської територіальної громади, аналізу виконання сільський бюджету в попередніх та поточному бюджетних періодах. |
До 15 липня |
Фінансовий відділ сільської ради |
6. |
Розроблення та доведення до головного розпорядника бюджетних коштів інструкцій з підготовки пропозицій до прогнозу бюджету та орієнтовних граничних показників видатків з сільського бюджету на середньостроковий період. |
До 20 липня |
Фінансовий відділ сільської ради |
7. |
Надання фінансовому відділу пропозицій до прогнозу бюджету. |
До 27 липня |
Головний розпорядник бюджетних коштів та структурні підрозділи сільської ради |
8. |
Здійснення аналізу поданих головним розпорядником бюджетних коштів та структурними підрозділами сільської ради пропозицій до прогнозу сільського бюджету на відповідність доведеним орієнтовним граничним показникам видатків бюджету і вимогам доведених інструкцій. |
Липень |
Фінансовий відділ сільської ради, головний розпорядник бюджетних коштів, структурні підрозділи сільської ради. |
9. |
Доопрацювання прогнозу сільського бюджету за результатами проведеного аналізу та погоджувальних нарад |
До 15 серпня |
Фінансовий відділ сільської ради |
10. |
Подання прогнозу сільського бюджету виконавчому комітету сільської ради. |
До 15 серпня |
Фінансовий відділ сільської ради |
11. |
Розгляд та схвалення прогнозу сільського бюджету |
До 1 вересня |
Виконавчий комітет |
|
|
|
сільської ради |
12. |
Подання прогнозу сільського бюджету разом із фінансово- економічним обґрунтуванням до сільської ради для розгляду у визначеному порядку. |
У п’ятиденний строк після схвалення |
Фінансовий відділ сільської ради |
13. |
Оприлюднення прогнозу сільського бюджету |
У п’ятиденний строк після схвалення |
Фінансовий відділ сільської ради |
* Терміни виконання є орієнтовними, оскільки залежать від своєчасності складання, розгляду та затвердження Бюджетної декларації, проєкту Державного бюджету України та змін до податкового і бюджетного законодавства. У разі необхідності фінансовий відділ сільської ради може уточнити терміни виконання окремих заходів плану, про що повідомляє відповідних учасників бюджетного процесу.
Секретар виконавчого комітету
Додаток 2
до Бюджетного регламенту проходження
бюджетного процесу в Щиборівській
сільській раді
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо складання проекту сільського бюджету
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання* |
Відповідальні за виконання |
1. |
Доведення до головного розпорядника бюджетних коштів особливостей складання розрахунків до проєкту сільського бюджету на плановий рік, надісланих Міністерством фінансів України |
Протягом 5 робочих днів після отримання листа департаменту фінансів облдержадміністрації |
Фінансовий відділ сільської ради |
2. |
Доведення до головного розпорядника бюджетних коштів прогнозних обсягів міжбюджетних трансфертів, врахованих у проєкті державного бюджету, схваленого Кабінетом Міністрів України |
Протягом 5 робочих днів після отримання листа департаменту фінансів облдержадміністрації |
Фінансовий відділ сільської ради |
3. |
Доведення до головного розпорядника бюджетних коштів:
|
Листопад |
Фінансовий відділ сільської ради |
4. |
Складання та подання фінансовому відділу бюджетних запитів. |
Листопад |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
5. |
Здійснення аналізу бюджетних запитів, отриманих від головного розпорядника бюджетних коштів, та прийняття рішення щодо включення їх до проєкту сільського бюджету. |
Протягом 2 тижнів після отримання бюджетних запитів |
Фінансовий відділ сільської ради, головний розпорядник бюджетних коштів |
6. |
Доведення до головного розпорядника бюджетних коштів обсягів міжбюджетних трансфертів, врахованих у проєкті державного бюджету, прийнятого Верховною Радою України у другому читанні, а також у проєкті обласного бюджету. |
Протягом 5 робочих днів після отримання листа департаменту фінансів облдержадміністрації |
Фінансовий відділ сільської ради |
7. |
Підготовка проєкту рішення про сільський бюджет з додатками згідно з типовою формою, затвердженою відповідним наказом Міністерства фінансів України, і матеріалів, передбачених Бюджетним кодексом України, та його подання виконавчому комітету сільської ради. |
До 25 грудня |
Фінансовий відділ сільської ради |
8. |
Схвалення проєкту рішення про сільський бюджет |
До 25 грудня |
Виконавчий комітет сільської ради |
9. |
Направлення схваленого проєкту рішення про сільський бюджет до сільської ради. |
Наступного дня після схвалення виконавчим комітетом сільської ради |
Фінансовий відділ сільської ради |
10. |
Затвердження сільського бюджету |
До 25 грудня |
Сільська рада |
11. |
Розміщення бюджетних запитів на офіційному сайті сільської ради |
Не пізніше ніж через три робочі дні після подання проєкту рішення про сільський бюджет до сільської ради |
Фінансовий відділ сільської ради, головний розпорядник бюджетних коштів |
12. |
Оприлюднення проєкту рішення про сільський бюджет, |
Не пізніше ніж через три |
Фінансовий |
|
схваленого сільською радою. |
робочі дні після подання його до сільської ради |
відділ сільської ради |
13. |
Опублікування рішення про сільський бюджет |
Не пізніше ніж через 10 днів з дня його прийняття |
Фінансовий відділ сільської ради |
* Терміни виконання є орієнтовними, оскільки залежать від своєчасності складання, розгляду та затвердження Бюджетної декларації, проєкту Державного бюджету України та змін до податкового і бюджетного законодавства. У разі необхідності фінансовий відділ сільської ради може уточнити терміни виконання окремих заходів плану, про що повідомляє відповідних учасників бюджетного процесу.
Секретар виконавчого комітету
Додаток 3
до Бюджетного регламенту проходження
бюджетного процесу в Щиборівській
сільській раді
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо організації виконання сільського бюджету
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання* |
Відповідальні за виконання |
1. |
Затвердження та погодження фінансовим відділом мережі розпорядників коштів сільського бюджету |
До 15 грудня року, що передує плановому |
Головний розпорядник бюджетних коштів, фінансовий відділ сільської ради |
2. |
Доведення до головного розпорядника бюджетних коштів лімітних довідок про бюджетні асигнування. |
У двотижневий строк з дня прийняття рішення сільської ради про сільський бюджет |
Фінансовий відділ сільської ради |
3. |
Затвердження розпису сільський бюджету. Подання розпису до територіального органу казначейства. Доведення до головного розпорядника бюджетних коштів витягів із розпису сільського бюджету |
Не пізніше ніж через 30 днів після затвердження бюджету Протягом 3 -х робочих днів з дня затвердження розпису сільського бюджету |
Фінансовий відділ сільської ради |
4. |
Подання територіальному органу казначейства розподілу показників зведених кошторисів та зведених планів асигнувань у розрізі одержувачів бюджетних коштів відповідно до мережі. |
Протягом трьох робочих днів після отримання витягу з розпису сільського бюджету |
Розпорядник бюджетних коштів |
5. |
Затвердження кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, помісячних планів використання бюджетних коштів та планів використання бюджетних коштів. Подання їх до територіального органу казначейства. |
Протягом 30-ти календарних днів після затвердження розпису сільський бюджету У 5-денний термін після затвердження |
Розпорядник та одержувачі бюджетних коштів |
6. |
Подання проєктів паспортів бюджетних програм на погодження до фінансового відділу сільської ради. Затвердження та погодження паспортів бюджетних програм. |
Протягом 30-ти днів після набрання чинності рішення про сільський бюджет Протягом 45-ти днів після набрання чинності рішенням про сільський бюджет |
Головний розпорядник бюджетних коштів, Фінансовий відділ сільської ради |
7. |
Зведення планових показників сільського бюджету та планів по мережі, штатах і контингентах бюджетних установ. |
У термін, встановлений департаментом фінансів облдержадміністрації |
Фінансовий відділ сільської ради |
8. |
Перевірка правильності складання і затвердження кошторисів розпорядника бюджетних коштів |
Протягом року |
Фінансовий відділ сільської ради |
9. |
Взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. |
Протягом року |
Розпорядник та одержувачі бюджетних коштів |
|
|
|
|
10. |
Подання заявок на виділення коштів до фінансового відділу сільської ради Підготовка розпоряджень про виділення коштів загального/спеціального фонду бюджету. |
Протягом року |
Головний розпорядник бюджетних коштів Фінансовий відділ сільської ради |
11. |
Внесення змін до рішення про сільський бюджет |
Протягом року |
Фінансовий відділ сільської ради |
12. |
Внесення змін до розпису сільського бюджету на підставі звернень головного розпорядника бюджетних коштів, доведення до головного розпорядника відповідних довідок. |
Протягом року |
Фінансовий відділ сільської ради |
13. |
Внесення змін до розподілу показників зведених кошторисів та зведених планів асигнувань у одержувачів бюджетних коштів відповідно до мережі та подання територіальному органу казначейства. |
Протягом 3 - х робочих днів після отримання довідки про зміни |
Розпорядник бюджетних коштів |
14 |
Внесення змін до кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, помісячних планів використання бюджетних коштів та планів використання бюджетних коштів |
Не пізніше останнього робочого дня місяця, в якому внесені відповідні зміни до розпису бюджету |
Розпорядник та одержувачі бюджетних коштів |
15. |
Внесення змін до кошторисів в частині власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків у випадках, передбачених пунктом 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 №228. |
Протягом року |
Розпорядник бюджетних коштів |
16. |
Внесення змін до паспортів бюджетних програм |
Протягом двох тижнів після внесення відповідних змін до розпису сільського бюджету або за необхідності уточнення показників |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
17. |
Оприлюднення:
|
Протягом року |
Фінансовий відділ сільської ради Головний розпорядник бюджетних коштів |
Секретар виконавчого комітету
Додаток 4
до Бюджетного регламенту проходження
бюджетного процесу в Щиборівській
сільській раді
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо організації роботи з підготовки звітності про виконання сільського бюджету
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання* |
Відповідальні за виконання |
1. |
Складання та подання до відповідного територіального органу казначейства бюджетної звітності. |
У термін, встановлений територіальним органом казначейства |
Розпорядник та одержувачі бюджетних коштів |
2. |
Подання фінансовому відділу сільської ради звітів про виконання паспортів бюджетних програм; |
Одночасно з поданням зведеної річної звітності |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
4. |
Отримання звітності про виконання сільського бюджету від відповідного територіального органу казначейства. |
У встановлені терміни |
Фінансовий відділ сільської ради |
5. |
Підготовка пояснювальної записки та інших матеріалів до річного звіту про виконання сільського бюджету та подання до департаменту фінансів обласної державної адміністрації. |
У термін, встановлений департаментом фінансів облдержадміністрації |
Фінансовий відділ сільської ради |
6. |
Подання інформації щодо мережі, штатів і контингентів за формами, встановленими Міністерством фінансів України. |
У термін, визначений фінансовим відділом сільської ради |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
7. |
Підготовка річного звіту по мережі, штатах і контингентах. |
У термін, встановлений департаментом фінансів облдержадміністрації |
Фінансовий відділ сільської ради |
8. |
Підготовка та подання до сільської ради проєкту рішення про затвердження річного звіту про виконання сільського бюджету та пояснювальної записки до нього. |
До 1 березня |
Фінансовий відділ сільської ради |
9. |
Опублікування:
- інформації про виконання бюджетних програм, в тому числі досягнення цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник бюджетних коштів, та показники їх досягнення в межах бюджетних програм за звітний бюджетний період;
|
До 1 березня До 15 березня Протягом трьох робочих днів після подання річної бюджетної звітності У двотижневий строк |
Фінансовий відділ сільської ради Головний розпорядник бюджетних коштів Головний розпорядник |
|
звітний бюджетний період; - результатів оцінки ефективності бюджетних програм за звітний бюджетний період. |
після подання річної бюджетної звітності |
бюджетних коштів Головний розпорядник бюджетних коштів |
10. |
Публічне представлення інформації про виконання бюджетних програм за звітний бюджетний період та публікація оголошення про час та місце його проведення. |
До 15 березня |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
11. |
Публічне представлення інформації про виконання сільського бюджету за підсумками року. |
До 20 березня |
Фінансовий відділ сільської ради |
Секретар виконавчого комітету