Національний Банк України ввів низку заборон для колекторів
Національний Банк України ввів низку заборон для колекторів
Заборона на отримання згоди споживача на обробку даних його телефонного довідника та журналу дзвінків з метою врегулювання простроченої заборгованості.
Споживачі або інші особи мають право фіксувати неправомірну взаємодію, яка може бути передана до Національного банку та використана під час перевірки дотримання вимог щодо етичної поведінки.
Врегульовано питання передачі даних третіх осіб, які не є поручителями, майновими поручителями чи спадкоємцями. Якщо споживач надає персональні дані третіх осіб, зокрема близьких, це не означає їхньої безпосередньої згоди на взаємодію. Вони мають надати такий дозвіл самостійно.
Уточнено норми щодо особистих зустрічей зі споживачем чи іншими особами. Такі зустрічі мають відбуватися добровільно після отримання окремої згоди на проведення кожної такої зустрічі. Зустрічатися за місцем роботи – заборонено.
Затверджено постановою Правління Національного банку України від 4 серпня 2022 року № 170 "Про затвердження Положення про встановлення додаткових вимог щодо взаємодії зі споживачами фінансових послуг та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог з етичної поведінки)".
Банки мають узгодити свою діяльність із зазначеною постановою протягом трьох місяців, небанківські фінустанови та колектори – протягом двох.
У разі якщо виникатимуть питання, Ви можете звертатися за конмультаціями до сектору “Красилівське бюро правової допомоги” за адресою м.Красилів, вул.тетральна 1, або за номерами телефонів 4-26-60, 0 800 213 103.