Підсумок роботи зі зверненнями громадян у Щиборівській сільській раді протягом I півріччя 2022 року
Підсумок роботи зі зверненнями громадян у
Щиборівській сільській раді протягом I півріччя 2022 року
На сучасному етапі становлення громадянського суспільства в Україні актуального значення набуває розвиток інституту звернень громадян, який є основним каналом зв’язків громадянина й держави.
Право громадян на звернення гарантується Конституцією України (ст.40), в якій визначено, що громадяни України мають право звертатися до органів державної влади та місцевого самоврядування та встановлено обов’язок органів влади та посадових осіб розглядати звернення й надавати обґрунтовані відповіді.
Серед делегованих повноважень виконавчого комітету сільської ради, визначених підпунктом 1 пункту «б» частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування», важливе місце займають питання щодо реалізації та забезпечення дотримання чинного законодавства при розгляді звернень громадян.
Робота з розгляду звернень громадян у апараті Щиборівської сільської ради та її структурних підрозділах здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Протягом I півріччя 2022 року до сільської ради враховуючи запровадженні карантинні заходи надійшло 85 письмових звернень громадян. В тому числі, від органів влади вищого рівня з початку року до сільської ради надійшло 11 звернень, серед них відповідно:
Урядового контактного центру облдержадміністрації – 10.
Хмельницька обласна рада – 1.
В звітному періоді не надходило колективних звернень.
У своїх зверненнях жителі громади порушили 85 питань, серед яких основну частину становлять питання аграрної політики та земельних відносин, що складає - 73%. Сільською радою вишукувались всі наявні можливості щодо позитивного вирішення порушених у зверненнях питань. Залишаються актуальними в зверненнях громадян питання соціального захисту, комунального господарства, житлової політики, освіти та інші.
Всього протягом I півріччя 2022 року до сільської ради з проханням про допомогу у вирішенні життєво важливих для них проблем звернулось 6 - учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій; 2– інваліди І, ІІ, ІІІ групи; 38 – ветеранів праці та пенсіонери.
За результатами розгляду звернень соціального характеру, що надійшли до сільської ради протягом I півріччя 2022 року надано допомогу 9 мешканцям громади, з них 5 учасників антитерористичної операції та учасникам бойових дій на загальну суму 31 тис. грн.
Відповідно до п. 1 ст. 9 Указу у сільській раді затверджено графік проведення гарячих телефонних ліній, який доводиться до відома населення та офіційному веб-сайті сільської ради. За звітній період керівництвом сільської ради проведено 6 «гарячих» телефонних ліній, на яку звернулись 18 жителів громади.
Питання роботи із зверненнями громадян перебуває на особливому контролі у керівництва сільської ради, воно є предметом обговорення на нарадах з відповідальними працівниками сільської ради, керівниками відділів, секторів, нарадах з посадовими особами органів місцевого самоврядування. Посилено контроль щодо своєчасного, об’єктивного і кваліфікованого розгляду звернень громадян та надання конкретних і фахових відповідей заявникам за результатами розгляду їх звернень.
Керівництво сільської ради і надалі вживатиме відповідних заходів з метою забезпечення реалізації конституційного права громадян на письмові звернення та одержання обґрунтованих відповідей у встановлені чинним законодавством терміни.