Основні терміни доповнені наступними поняттями:

Договір таймшеру – договір, строк дії якого перевищує один рік, згідно з яким споживач за винагороду отримує право користування одним або декількома місцями для ночівлі протягом більш як одного періоду проживання; 

Єдиний державний веб-портал для споживачів у сфері електронної комерції (далі – Портал е-покупець) – електронна інформаційно-комунікаційна система, в рамках якої здійснюються збирання, накопичення, обробка, захист, облік та надання споживачам інформації про суб’єктів електронної комерції, а також комунікація суб’єктів електронної комерції, споживачів, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про захист прав споживачів, та інших державних органів, які здійснюють захист прав споживачів у відповідних сферах у межах компетенції;

терміни "комерційне електронне повідомлення", "послуга електронного сервісу порівняння продукції", "послуга електронного сервісу розміщення оголошень", "послуга електронного торговельного майданчика", "постачальник послуг прайс-агрегатора", "постачальник послуг маркетплейса", "постачальник послуг класифайда", "електронний договір", "інтернет-магазин" – у значеннях, наведених у Законі України "Про електронну комерцію".

 

Закон містить частину 3 під назвою Особливості захисту прав споживачів у разі укладення договору поза торговельним чи офісним приміщенням або дистанційного договору. 

Розділом передбачено особливості спеціального порталу е-Покупець. 

Портал е-покупець створюється з метою забезпечення взаємодії суб’єктів електронної комерції, споживачів, компетентного органу та інших державних органів, що здійснюють захист прав споживачів у відповідних сферах у межах компетенції. 

Доступ до Порталу е-покупець здійснюється через мережу Інтернет та є відкритим і безоплатним. 

 

Портал е-покупець є об’єктом права державної власності. 

Створення та функціонування Порталу е-покупець забезпечує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цифрової економіки. 

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цифрової економіки, призначає технічного адміністратора Порталу е-покупець, який здійснює заходи з його адміністрування і програмного супроводження, відповідає за збереження розміщеної інформації, захищає її від несанкціонованого доступу та знищення. 

Суб’єкт електронної комерції, що реалізує продукцію з використанням інформаційно-комунікаційних систем, зобов’язаний протягом 10 днів з дня початку провадження такої діяльності зареєструватися на Порталі е-покупець та надати інформацію, передбачену частиною одинадцятою цієї статті. 

 

Такий суб’єкт зобов’язаний підтверджувати особисту інформацію щороку, протягом місяця починаючи з наступного року з дати реєстрації на Порталі е-покупець. 

Маркетплейс, класифайд, прайс-агрегатор після отримання від суб’єкта електронної комерції повідомлення про набуття ним статусу перевіреного продавця та/або у разі самостійного встановлення факту набуття ним такого статусу зобов’язані розмістити на веб-сторінці такого суб’єкта електронної комерції, який реалізує продукцію в їхніх інформаційно-комунікаційних системах, позначення "перевірений продавець". 

 

Визначено коло повноважень Держпродспоживслужби:

1) проводить позапланові заходи державного нагляду (контролю) щодо додержання суб’єктами господарювання незалежно від форми власності вимог законодавства про захист прав споживачів; 

2) надає суб’єктам господарювання обов’язкові для виконання приписи, розпорядження або інші розпорядчі документи; 

4) подає до суду позови про захист прав споживачів, у тому числі щодо невизначеного кола споживачів; 

5) у разі ненадання суб’єктом господарювання достовірної інформації на веб-сайті про його найменування, місцезнаходження, що унеможливлює здійснення заходу державного нагляду (контролю) відповідно до вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з метою поновлення порушених прав споживачів, має право звертатися до провайдера інтернет-послуг щодо обмеження доступу до веб-сайту (частини веб-сайту, програмного забезпечення) такого суб’єкта господарювання. 

6) накладає на суб’єктів господарювання санкції у вигляді штрафу за порушення законодавства про захист прав споживачів; 

Споживач має право обміняти товар належної якості на аналогічний товар у продавця, у якого він був придбаний, або повернути продавцю товар належної якості, якщо він не задовольняє споживача за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний споживачем за призначенням. 

 

Дія цього Закону НЕ поширюється на відносини щодо: 

1) переходу права власності на об’єкти, вилучені з цивільного обороту або обмежені в цивільному обороті відповідно до законодавства; 

2) правочину, який підлягає нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації відповідно до законодавства; 

3) правочину, який стосується грального бізнесу, у тому числі парі, тоталізаторів та інших азартних ігор, або проведення лотерей; 

4) надання медичних та/або соціальних послуг; 

5) надання адміністративних послуг; 

6) будівництва нових будівель, значного переобладнання існуючих будівель та оренди житлових приміщень; 

7) реалізації майна, на яке звернено стягнення.

У разі виникнення складнощів, ви можете звертатися до сектору “Красилівське бюро правової допомоги” за правовою допомогою за адресою вул.Театральна 1, м.Красилів, або за номерами телефонів 4-26-60; 0 800 213 103.